عمادة الدراسات العليا
Prof. Abdullah Almazroei

البيانات الشخصية

الاسم: نايف بن مستور السلمي

الرتبة العلمية: أستاذ مساعد

الوظيفة الحالية:وكيل عمادة الدراسات العليا لشؤون الدراسات العليا

البريد الالكتروني: nsulami@uj.edu.sa

القسم العلمي: المناهج والتدريس

العنوان: جامعة جدة – مبنى 1 (عمادة الدراسات العليا) – مكتب رقم 106
جامعة جدة – مبنى أعضاء هيئة التدريس (فرع التخصصات الإنسانية) – مكتب رقم 256

المؤهلات العلمية والخبرات الوظيفية والعضويات

  •   2015: PhD in Science and Mathematics Education, Curtin University, Australia.
  •   2008: M.S. in Mathematics Education, Curtin University, Australia.
  •   2004: B.S.ED in Mathematics Education, Jeddah Teachers’ College, Saudi Arabia.

  •      Aug 2004 – Aug 2005   Mathematics Teacher – Ministry of Education
  •      Aug 2005 – Apr 2014    Lecturer – King AbdulAziz University
  •      Apr 2014 – Jun 2015     Lecturer – University of Jeddah
  •      Jun 2015 – Present       Assistant Professor – University of Jeddah
  •      Oct 2017 – Present      Vice Dean of Gradate Studies, University of Jeddah
  •      Jun 2021 – Jan 2022    Acting Dean of Graduate Studies, University of Jeddah

  •   عضو لجنة برامج الدراسات العليا
  •   عضو اللجنة الدائمة لأخلاقيات البحث العلمي
  •   عضو اللجنة الدائمة للدراسات العليا
  •   عضو وأمين اللجنة التنفيذية لبرامج الدراسات العليا المهنية والتنفيذية

  1.      Adapting transformative educational research for exploring mathematics education in/for Saudi Arabia – 2012
  2.      Awakening Saudi mathematics teachers to their traditional conception of teaching and learning: The prospect of metaphor as a tool for reconceptualising professional practice - 2012
  3.      Transforming Saudi educators' professional practices; Critical Auto/Ethnography: An Islamic Perspective – 2018. In P. C. Taylor, B. C. Luitel, B. Pant & S. Gautam (Eds.), Research as transformative learning for sustainable futures; Global voices and visions (chapter 6).
  4.      The Effect of Implementation of Inquiry-based Learning with Socio-scientific Issues on Students' Higher-Order Thinking Skills_2021
  5.      Promoting transformative research for better contextual holistic understanding of Saudi mathematics education_2022
آخر تحديث 9/3/2023 8:55:42 AM